Zdrowa Odnowa

czyli jak zadbać o siebie, jak się zdrowo odżywiać i skutecznie schudnąć

Aloes nie tylko dla wegetarian (2) – minerały i witaminy

| brak komentarzy

W jednym z wcześniejszych wpisów Sok z aloesu nie tylko dla wegetarian (1) – zawartość białek w miąższu aloesowym zwróciłam uwagę na dużą zawartość białek (aminokwasów) w aloesie,  a dokładnie w soku aloesowym z miąższem. Oprócz tego aloes jest także źródłem witamin i minerałów, które występują w bardzo dobrze przyswajalnej postaci. 

Zawartość witamin i minerałów w miąższu aloesowym

Jeśli chodzi o zawartość witamin, to podobnie jak zawartość wielocukrów, skład witaminowy zmienia się w zależności od pory roku (oczywiście w roślinach uprawianych w warunkach naturalnych).

Z badań wynika, że w miąższu aloesowym nie wykryto tylko witaminy D, a witamina A występuje wyłącznie w postaci rozpuszczalnego w wodzie beta-karotenu.

Porównując zawartość poszczególnych witamin w stosunku do zapotrzebowania dziennego wynika, że ALOES NIE JEST PREPARATEM MULTIWITAMINOWYM, przynajmniej nie w takim sensie jak np. tabletki multawitaminowe. Dlatego nie ma możliwości przedawkowania witamin, nawet gdyby ktoś wypił litr płynnego miąższu aloesowego. Jednak takiej ilości nie polecam, zwłaszcza na początku stosowania aloesu :) W jednym z kolejnych wpisów na blogu napisze o tym, kto powinien pić miąższ aloesowy, ile i jak długo.

Biorąc pod uwagę, że aloes zawiera prawie wszystkie potrzebne nam witaminy w małych ilościach, ale w odpowiednich względem siebie proporcjach, dlatego pijąc go regularnie możemy liczyć na tzw. OLIGOTERAPIĘ. Polega ona na dostarczeniu organizmowi wszystkich niezbędnych mu elementów, ale w niewielkich dawkach i najlepiej w łatwo przyswajalnej postaci. Twórca francuskiej szkoły oligoterapii – Menetier, twierdził, że w niedoborach witaminowo-mineralnych wystarczy zapewnić stałe dostarczanie do organizmu śladowych ilości tych substancji, aby uruchomić na nowo aktywność enzymatyczną.

Warto pamiętać, że skład miąższu aloesowego zapewnia wszystkie niezbędne warunki oligoterapii, a niekiedy stanowi dla niej bardzo dobry wstęp.

W przypadku witaminy B12, której brak odczuwają wegetarianie, jej niedobór grozi niedokrwistością, ponieważ jest ona potrzebna do do syntezy hemoglobiny, wytwarzania czerwone ciałka krwi. Witamina ta jest w produktach zwierzęcych. Jednak wykryto również, że może być produkowana przez bakterie znajdujace się w przewodzie pokarmowym, a jej wchłanianie jest zależne od obecności pewnego białka (apoerytreiny) oraz tak zwanego czynnika Castle’a wytwarzanego przez śluzówkę żołądka (prawidłowo pracującego).

Aloes, co jest rzadko spotykane wśród roślin, zawiera pewne ilości witaminy B12, jednak jest to ilość zbyt mała, aby uzupełnić braki. Jednak pijąc miąższ aloesowy wegetarianie mogą dostarczyć pewną ilość tej witaminy potrzebnej do procesu oligoterapii albo mogą na tyle usprawnić pracę przewodu pokarmowego, że witamina ta będzie wytwarzana przez organizm.

Zawartość mikro- i makroelementów w miąższu aloesowym

Jeśli chodzi o zawartość mikro- i makroelementów, to analizy wskazują, że aloes zawiera dość dużo potasu (do 30% suchej masy), wapń (do 20% suchej masy), magnezu ( aż do 18% suchej masy), a także pewne ilości sodu, fosforu, cynku, siarki, żelaza i wielu innych.

Jeśli chodzi o sok aloesowy z miąższem, to jedyny jaki znam i który również stosowałam jest sok aloesowy firmy Forever Living Products. Stosuję od kilkunastu lat różne produkty aloesowe tej firmy i uważam, że wszystkie są produktami bardzo wysokiej jakości.

Wszystkie produkty firmy Forever Living Produkts znajdziesz TUTAJ.

>

Dodaj komentarz