Zdrowa Odnowa

czyli jak zadbać o siebie, jak się zdrowo odżywiać i skutecznie schudnąć

Czas na ćwiczenia :)

| 4 komentarze

Do tej pory na moim blogu temat aktywności fizycznej poruszany był bardzo ogólnie, tzn. że jest ona potrzebna do dobrego samopoczucia oraz by schudnąć. Nie pisałam o tym jaki jej typ preferuję i proponuję. Wynikało to głównie z problemów zdrowotnych (problemy z kolanem) i potrzeby dobrania dobrej i atrakcyjnej dla mnie formy ćwiczeń.

Od pewnego czasu sytuacja się trochę rozjaśniła, tzn. wypróbowałam jedną z dostępnych  w sieci propozycji. Wiedziałam o tym już wcześniej, ale potrzebowałam sobie to przemyśleć i w końcu podjęłam decyzję. Jest to 7-mio minutowy trening.

Dlaczego 7 minutowy trening?

Zanim napiszę coś więcej o takim sposobie ćwiczenia, to opiszę moje oczekiwania.

Przede wszystkim szukałam czegoś dostępnego w domu. Na siłowni nie byłam jeszcze i jakoś nie spieszy mi się. Ze względów organizacyjnych takie wyjścia też byłyby problemowe. Ten system jest dostępny przez Internet.

Poza tym ważne było dla mnie, aby ćwiczenia były dostosowane do moich możliwości i oczekiwań.  W 7 minutowym treningu ćwiczenia są dostosowane do naszych możliwości fizycznych czyli do naszej sprawności oraz do tego co chcemy osiągnąć, tzn. czy np. chcemy tylko poćwiczyć, usprawnić nasze ciało i poczuć się lepiej, czy chcemy schudnąć czy może chcemy zwiększyć masę i rozbudować mięśnie. Dla każdego jest przygotowany oddzielny zestaw ćwiczeń sporządzony na podstawie wcześniej przeprowadzonej ankiety. Ćwiczenia są przedstawione na filmach.

Dla mnie ważne było, aby trochę się poruszać, a tłuszczyk zamienić na mięśnie :)

Oprócz tego chciałam coś co nie zajmuje dużo czasu, bo przy dłuższym czasie ćwiczeń (gdy chodziłam na zajęcia grupowe), to po około 2 miesiącach  zauważałam u siebie przetrenowanie, czułam niechęć i niemoc, by to kontynuować. Zawsze kończyło się tak samo – niby byłam zadowolona, ale moje ciało wołało NIE! Rzekomo tak mają ludzie z moją grupą krwi, czyli grupą A.

Trening w ramach 7MT trwa razem z rozgrzewką kilkanaście minut. Dlaczego tak krótko? Napiszę o tym w następnym wpisie.

Kolejna, bardzo pożądana przeze mnie kwestia, to cena :) Pakiet kliencki kosztuje $9,97, czyli około 30 zł na miesiąc, czyli jest to tani system, na każdą „kieszeń”.

Dodatkowym bonusem są w naszym panelu propozycje pysznych i zdrowych dań, licznik kalorii, szkolenia na temat jak korzystać z 7 minutowego treningu, monitor wagi i aktywności. Wszystko po to, aby osiągnąć zamierzone efekty.

Jak ja ćwiczę?

Dobrałam sobie na razie najlżejsze ćwiczenia, z premedytacją :), aby delikatnie rozkręcić moje ciało i poszczególne jego mięśnie.

System polega na tym, że ćwiczymy daną grupę mięśni w cyklu co 10 dni. Ćwiczymy w dni nieparzyste, odpoczywamy w dni parzyste. Tzn. pierwszy dzień – np. mięśnie klatki piersiowej, drugi dzień – odpoczynek, 3 dzień – mięśnie grzbietu i bicepsy, 4 – odpoczynek itd. Do mięśni klatki piersiowej wrócimy w 11-sty dzień, a w 13-ty mięśnie grzbietu i bicepsy. Taki układ ćwiczeń pozwala na zmaksymalizowanie efektów treningu. Opiszę to w późniejszych postach dokładniej

Jeżeli masz obawy, że Twoje mięśnie po takim treningu będą zbyt rozbudowane, to tak nie będzie, jeżeli tego nie planujesz. Inny jest trening dla osób chcących rozbudować mięśnie, a inny dla tych, którzy chcą usprawnić swoje ciało, poczuć się lepiej czy zwiększyć swoją wydolność.

Tak, jak pisałam wcześniej, delikatnie rozpoczynam ćwiczenia. Bardziej jest to rozgrzewka, niż właściwe ćwiczenie, ale chcę zaoszczędzić moim mięśniom szoku, gdy po długim czasie leniuchowania będą musiały trochę popracować. Mogę jeszcze napisać, że po ćwiczeniu danej grupy mięśni przez kilka dni czuję w nich przyjemne ciepło. Czyli coś się w nich rozruszało :)

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o metodzie 7minutowego treningu, jej twórcach, efektach oraz przewadze nad innymi metodami ćwiczeń kliknij TUTAJ lub napisz do mnie poprzez formularz w zakładce „Kontakt”.

 

Jeżeli chcesz przetestować tę metodę ćwiczeń kliknij TUTAJ

 

>

jeden komentarz

  1. Ciekawy sposób :)

  2. Polecam krótkie treningi interwałowe. Są intensywne ale skuteczne

  3. Ciekawa propozycja z tym siedmiominutowym treningiem. Zwłaszcza jak ktoś nie lubi się przemęczać. Dla zdrowia każda ilość ruchu jest wskazana. Tylko nie wiem czy taki trening się sprawdzi jak ktoś chce schudnąć.

    • Jeżeli jesteś zainteresowana konkretami napisz poprzez formularz w zakładce kontakt. Postaram się jak najdokładniej to wytłumaczyć.
      Pozdrawiam

Dodaj komentarz