Wpływ picia wody na odchudzanie

wpływ picia wody na odchudzanie
5/5 - (3 votes)

Na moim blogu zamieszczony jest już jeden tekst dotyczący picia wody. Poruszam w nim temat picia wody mineralnej i strukturalnej. Dzisiaj zajmę się tematem, o którym myślę już od dawna. Planowałam w jednym poście zebrać wszystkie najważniejsze zasady dotyczące picia wody oraz pokazać, jak duży wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu ma nie tylko ilość i jakość wody, którą pijemy, ale także to, w jaki sposób ją pijemy. Warto także zwrócić uwagę na to, jak duży jest wpływ picia wody na odchudzanie.

Nie będę ukrywać, że inspiracją do napisania tego postu był przeczytany przeze mnie artykuł o japońskiej diecie wodnej (JDW). Nie jest to kolejna dieta cud, nie polega też ona na zalewaniu naszego organizmu litrami wody. Propagatorką i znawczynią tej metody jest Joanna Niecikowska, która pokazuje jak świadomie pić wodę, by doświadczać ogromnych zmian w organizmie.

Efekty stosowania japońskiej diety wodnej

Organizm człowieka składa się w około 70% z płynów, czyli z wody, a mózg składa się w 80% z wody. Wiadomo, że dużą ilość wody codziennie wydalamy. Dlatego tak ważne jest dla funkcjonowania organizmu uzupełnianie poziomu wody.

Stosowanie Japońskiej diety wodnej czyli świadomego picia wody przynosi następujące efekty:

  • poprawa stanu skóry i cery,
  • regulacja poziomu hormonów,
  • regulacja cyklów miesiączkowych,
  • regulacja trawienia: brak wzdęć i uczucia ciężkości po posiłkach, brak problemów z zaparciami czy odczuwaniem głodu i sytości,
  • pozbycie się migren,
  • zwiększenie poziomu energii,
  • zmniejszenie łaknienia,
  • brak problemu z zatrzymywaniem się wody w organizmie,
  • lepszy sen,
  • ustąpienie suchości w ustach i oczach

Na czym polega japońska dieta wodna

Chociaż nie jest to stricte dieta, bo nie zawiera sposobu odżywiania się, ale jest to usystematyzowany proces picia wody w ciągu dnia. Regularne nawadnianie organizmu w odpowiedni sposób sprawia, że nasze ciała odzyskują harmonię, poszczególne narządy i układy zaczynają pracować, tak jak powinny.

Japońska dieta wodna to zbiór prostych zasad, które należy stosować codziennie i konsekwentnie. Nie są to jakieś bardzo odkrywcze i nowe zasady, ale są usystematyzowane i tworzą spójną całość.

Stosujemy ciepłą wodę. Do co drugiej szklanki dodajemy szczyptę soli kamiennej, bez antyzbrylaczy i jodu. Może to być sól kłodawska. Ciepłą wodę pijemy małymi łykami w następujący sposób:

  1. Rano na czczo. Na początek można zacząć od jednej szklanki. Odczekujemy 20 min. i dopiero wtedy jemy posiłek.
  2. 1,5 do 2 godzin po posiłku nie później niż 20 min. przed następnym posiłkiem. Nie popijamy w trakcie jedzenia, bo tylko tak zapewnimy prawidłowe trawienie spożytego pokarmu. Na początku można zrobić przerwę między jedzeniem a nawadnianiem 30-45 min, wydłużając stopniowo czas, jeżeli zalecane 1,5-2 godz. jest trudne do zachowania.
  3. 20 min. przed snem – szklanka ciepłej wody.

Jak widać zasady są proste i generalnie znane. Ja w pewnym okresie życia skupiłam się na wyrobieniu nawyku picia rano wody ze szczyptą soli (woda gotowana działa na organizm podobnie jak destylowana, więc dobrze coś dodać, żeby zmienić jej strukturę). Udało mi się to, ale już zapominałam o niepopijaniu wody, choć wiedziałam, że rozcieńczanie soków trawiennych przez popijanie w trakcie jedzenia ma negatywny wpływ na przebieg procesu trawienia i pojawienie się wielu skutków.

Jaki jest wpływ picia wody na odchudzanie przy stosowaniu JDW

Naturalnym efektem regularnego i świadomego picia wody jest spadek masy ciała, ponieważ:

  • pijąc wodę między posiłkami minimalizujemy lub nawet eliminujemy potrzebę podjadania i jedzenia słodyczy. Często źle odczytujemy sygnały płynące z naszego organizmu, np. mylimy odczucie głodu z odczuciem pragnienia. Wtedy po uzupełnieniu płynów w organizmie zanika uczucie głodu.
  • poprawia się trawienie i spalanie, przez co mniej zalega w jelitach i nie odkłada się w tkance tłuszczowej,
  • regulują się poziomy hormonów. O wpływie hormonów na odchudzanie pisałam TUTAJ.
  • poprawia się jakość snu. W jednym z artykułów na moim blogu poruszyłam temat wpływu snu na odchudzanie, znajdziesz go TUTAJ

Czym można wzbogacić dodatkowo JDW

Propagatorka tej metody Joanna Niecikowska proponuje uzupełnienie japońskiej diety wodnej poprzez odpowiednie przygotowanie wody, która pijemy. Można oczyścić wodę przy użyciu specjalnych naczyń glinianych –> tutaj oraz miedzianych naczyń (znajdziesz je tutaj).

Właściwości takich naczyń są znane od wielu lat, mają także wpływ na polepszenie struktury wody. Staje się ona podobna do wody strukturowanej, o której pisałam TUTAJ.

Dodatkowo można wzbogacić wodę w dodatkowe składniki stosując np. zupy kolagenowe i witaminę C z dzikiej róży.

Mam nadzieję, że w tym wpisie przedstawiłam w wystarczającym stopniu, jak ogromny jest wpływ picia wody na odchudzanie i nie tylko oraz zachęciłam Cię do stosowania na co dzień zasad Japońskiej diety wodnej.

Zapraszam także do przeczytania artykułu na temat: jaka woda jest najlepsza do picia.

Możesz również polubić

Leave a Reply